МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ 

ГОЛОГІРСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» 

ЗОЛОЧІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Ідентифікаційний код 22330364 вул.Головна 14,  с.Гологори  Золочівський район, Львівська обл., 80736,  тел. (03265) 56-322, E-mail gologory@i.ua                      

НАКАЗ

Від 02.09.2020 р. № 78-г

               Про створення безпечного освітнього середовища

               та попередження і протидії булінгу (цькуванню)

у 2020-2021 навчальному році

 На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», листа МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)», враховуючи рекомендації листа МОН України  № 1/9-385 від 20 липня 2020 року «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» та з метою створення безпечного освітнього середовища у школі, запобігання вчинення дітьми злочинів, правопорушень, проявів булінгу в освітньому просторі, формування позитивних соціальних установок, попередження вживання алкогольних, наркотичних речовин, тютюнових виробів учнівською молоддю,

НАКАЗУЮ:

1.         Заступнику директора з навчально-виховної роботи Турчин О.М..:

1.1.      Ознайомити педагогічний колектив школи з листом МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)».

Серпень 2020 р.

1.2.      Розробити та подати на затвердження директору школи План заходів щодо запобігання та протидії булінгу в школі (додаток 1) та реагування у випадку виявлення булінгу в закладі освіти (додаток 2), та Порядок дій у разі вчинення учнями правопорушень і злочинів (додаток 3).

1.3.      Опрацювати на засіданні шкільного методичного об’єднання класних керівників лист МОН України № 1/9-385 від 20 липня 2020 року «Деякі питання організації виховного процесу у 2020-2021 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок».

 

2. Створити постійно діючу комісію з виявлення фактів булінгу та реагування на них у складі:

Попович О.Є.., директора школи – голова комісії;

Турчин О.М., заступника директора з навчально-виховної роботи – заступник голови комісії;

Попович М.П.. – соціального педагога школи;

класного керівника класу, в якому виявлено факт булінгу (за потребою).

 3.         Членам постійно діючої комісії:

3.1.      Після отримання повідомлення про факт булінгу невідкладно реагувати шляхом проведення внутрішнього розслідування, індивідуальної роботи з учасниками булінгу, проведення нарад тощо.

3.2.      В разі необхідності звертатися самим або рекомендувати звернутися з батьками в Золочівський відділ поліції ГУНП в Львівській області, службу у справах дітей та інші інстанції.

4.         Педагогічним працівникам школи:

4.1.      Забезпечити виконання Плану заходів по школі щодо запобігання та протидії булінгу.

4.2.      Не допускати випадків фізичного та психологічного насильства, образ, недбалого й жорстокого поводження з дітьми.

Протягом навчального року

4.3.      Формувати в учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного.

Протягом навчального року

4.4.      Уникати проявів жорстокого ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного та/або психічного).

Протягом навчального року

4.5.      Невідкладно інформувати адміністрацію навчального закладу про виявлений факт булінгу по відношенню до учнів школи.

4.6.      Дотримуватися алгоритму дій працівника навчального закладу разі виявлення випадку насильства над дитиною.

 5.         Класним керівникам 1-11 класів:

5.1.      Впродовж року організувати і провести комплекс заходів, спрямованих на попередження проявів булінгу, запобігання та протидії домашньому насильству серед учнів.

5.2.      Постійно проводити просвітницьку роботу з учнями щодо попередження правопорушень, дитячої підліткової злочинності, шкідливих звичок.

5.3.      Здійснювати індивідуальну роботу з підлітками, які потребують особливої педагогічної уваги.

5.4.      Проводити просвітницьку роботу серед учнів, батьків щодо ознайомлення їх з правами та можливостями, способами дій та реагування на випадки булінгу (цькування) свідками, учасниками або об’єктами, якого вони стали або могли стати.

6.         Соціальному педагогу Попович М.П..:

6.1.      Забезпечити проведення просвітницької, профілактичної та діагностичної роботи щодо попередження проявів булінгу в учнівському середовищі.

6.2.      Проводити просвітницьку роботу з батьками та педагогами щодо попередження проявів булінгу в учнівському середовищі, запобігання та протидії домашньому насильству (згідно з розробленими заходами).

6.3.      У випадках виявлення дітей, які постраждали від насильства, жорстокості, цькування, проводити з ними виховну роботу та невідкладно повідомляти адміністрацію школи.

7. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Турчин О.М.

 

 

Директор                                                       О.Є. Попович

 

З наказом ознайомлені:

 

 

 


Директору ЗЗСО 

                                                                                        ___________________

(ПІБ учня/учениці, . назва закладу,клас)

Адреса фактичного проживання

                                                                                        Контактний телефон

 

Заява

         Я, (ПІБ  учня/учениці, вказати клас), повідомляю, що учень або учні (вказати ПІБ учня/учнів, клас) мене ображає/ображають. Це виражається в тому, що ….(перерахувати види образ, цькувань), які були застосовані до мене.

Прошу допомогти у вирішенні даної ситуації, що склалася.

 

 

 

Дата                                                                              Підпис

 

Директору ЗЗСО

                                                                                        ___________________

(ПІБ учня/учениці, . назва закладу,клас)

Адреса фактичного проживання

                                                                                        Контактний телефон

 

Заява

         Я, (ПІБ батьків),батько або мати учениці(ПІБ учня/учениці, вказати клас) повідомляю, що учень або учні (вказати ПІБ учня/учнів, клас) ображає/ображають мою дитину. Це виражається в тому, що ….(перерахувати види образ, цькувань), які були застосовані до неї.

Прошу допомогти у вирішенні даної ситуації, що склалася.

 

 

Дата                                                                              Підпис

 

 


В рамках тижня безпеки життєдіяльності в Гологірському НВК під керівництвом соціального педагога Попович М.П. було проведено виступ агітбригади «Світлячки», які в ігровій формі пропагували безпеку дорожнього руху. Учасники команди подарували учням першого класу прикраси зі світло відбиваючої стрічки, щоб маленькі пішоходи були «видимі» для водіїв.      

Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

На дорозі небезпечно,

То ж безпечним буть доречно.

Руху правила єдині,

Знати їх усі повинні.

Шануватимуть їх люди –

Скрізь тоді порядок буде.                                                                                   Також  діти переглянули відеоролики «Алкоголь - протеїн»,  «Відмовся від куріння сьогодні», «Таємниця їдкого диму», які вкотре нагадали учням школи про шкідливий вплив алкоголю та цигарок на організм людини.



ГРАНІ ОСОБИСТОСТІ

 СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ   (7 клас)

Мета: ознайомити учнів зі структурою особистості, навчити їх аналізувати особистісні якості, формувати думку про важливість виявлення власної індивідуальності.

Завдання:

·                ознайомити підлітків із поняттям «особистість», її основними складовими;

·               допомогти їм визначити характеристики власної особистості.

Ключові слова: особистість, індивід, індивідуальність, інтереси, характер,

самовизначення.

Матеріали та обладнання: фотознімок чи малюнок із зображенням людини,

розгортка тригранної піраміди для кожного учня, ножиці, паперові контури

футболок, фломастери, скотч.

ПЛАН

1. Мозковий штурм (5 хв.).

2. Інформаційне повідомлення (5 хв.).

3. Творча майстерня «Піраміда індивідуальності» (10 хв.).

4. Бесіда «Індивідуальність та особистість людини» (7 хв.).

5. Творче завдання «Футболка» (15 хв.).

6. Підбиття підсумків (3 хв.).

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Мозковий штурм (5 хв.)

Педагог демонструє учням фотографію чи малюнок, на якому зображена людина (чоловік або жінка) під час виконання певної роботи, й запитує учнів, якими словами можна охарактеризувати того, хто зображений.

До уваги педагога

Серед відповідей учнів можуть бути: людина, жінка або чоловік, мама, тато, назва певної професії тощо. Проте важливо, щоб учні самостійно чи за допомогою педагога сказали, що на малюнку зображено індивіда чи особистість.

Інформаційне повідомлення (5 хв.)

Педагог розповідає учням про характеристики індивіда та особистості (див. Інформаційні матеріали для педагога).

Творча майстерня «Піраміда індивідуальності» (10 хв.)

Педагог наголошує, що в житті серед безлічі різноманітних предметів та явищ є такі, які більш за все привертають нашу увагу, викликають інтерес – бажання детальніше зрозуміти й пізнати окремі об’єкти чи види діяльності. Роль інтересів полягає в тому, що вони стимулюють особистість до діяльності у певному напрямі, змушують її шукати шляхів, засобів задоволення певних потреб.

Педагог роздає учням розгортки тригранної піраміди і пропонує їм подумати,що їх найбільше цікавить, тобто визначити свої пріоритетні інтереси та уподобання, і в формі певного малюнка зобразити їх на кожній грані піраміди.

До уваги педагога

Для прикладу педагогові доцільно продемонструвати свою «піраміду індивідуальності», на якій можуть бути зображені книга (любить читати), намет (цікавиться подорожуванням), квіти (займається їх розведенням) тощо.

Після завершення роботи педагог пропонує учням зігнути розкладку піраміди на гранях, поставити готову піраміду на парту, уважно розглянути її та порівняти з пірамідами своїх однокласників. Якщо однакових пірамід не виявиться, він запитує в учнів, про що це може свідчити.

Педагог пропонує учням подумати, як вони розуміють слова «неповторна кожна людина». Після обговорення педагог підкреслює, що у роздумах учнів звучало слово «індивідуальність», і пропонує детальніше поговорити про це.

Бесіда «Індивідуальність та особистість людини» (7 хв.)

Педагог проводить бесіду, використовуючи запитання:

1. У чому може виражатися індивідуальність людини?

2. Чи можна стверджувати, що особистість неможлива без індивідуальності? Чому?

3. Як ви найчастіше виявляєте свою індивідуальність?

4. Чому для вас важливо проявляти свою індивідуальність, що це вам дає? Педагог доповнює думки учнів (див. Інформаційні матеріали для педагога).

До уваги педагога

Під час бесіди важливо підвести учнів до розуміння того, що не можна зводити прояви індивідуальності лише до особливостей зовнішності, манери говорити й одягатися. Дуже важливе місце в характеристиці індивідуальності людини належить її переконанням, інтересам, умінням тощо.

Творче завдання «Футболка» (15 хв.)

Педагог звертає увагу учнів на те, що популярною в молоді формою одягу є футболка. Підлітки носять футболки з портретами та прізвищами своїх кумирів, логотипами відомих фірм. Потім педагог роздає учням паперові контури футболок і пропонує кожному створити дизайн власної футболки, яка була би своєрідною саморекламою господаря і підкреслювала його індивідуальність.

До уваги педагога

Варто наголосити учням, що зараз не проводиться конкурс на кращий ескіз, тому кожен працює, як уміє. Якщо окремі учні будуть категорично відмовлятися малювати, можна запропонувати їм придумати напис до своєї футболки.

Запитання для обговорення:

·         Чи сподобалася вам ця робота?

·         Які труднощі у вас виникали у процесі створення дизайну футболки?

·         Як ви обирали варіанти дизайну, щоб підкреслити в ньому вашу індивідуальність?

Завершальним етапом вправи є презентація ескізів футболок учнями.

До уваги педагога

Цьому етапу роботи слід приділити особливу увагу. Бажано, щоб усі учні коротко презентували свої футболки.

По закінченні обговорення варто наклеїти ескізи футболок на стіну чи дошку й ще раз звернути увагу на те, що немає подібних футболок. Можуть бути схожі ідеї, але засоби втілення цих ідей у кожного свої. Тобто, це ще раз свідчить про те, що у людей є багато спільного, але, як особистості, вони по-різному проявляють свою індивідуальність.

Підбиття підсумків (3 хв.)

Педагог звертає увагу учнів на зроблені ними піраміди, які наочно демонструють поняття «багатогранність особистості». Перед кожним – піраміда їхньої особистості, яка є неповторною. Кожна особистість має свій прояв індивідуальності, про що свідчать різні зображення на уявних футболках.

Педагог пропонує показати піраміду своєї особистості та зображення на футболці друзям та батькам; запитати в них, яких, на їхню думку, ознак особистості та проявів індивідуальності не вистачає; проаналізувати, чи збіглися за змістом доповнення друзів та батьків, чим обумовлені відмінності в їхніх висловлюваннях.

Література:

1. Анн Л. Ф. Психологический тренинг с подростками / Л. Ф. Анн. – С-Пб. : Питер, 2005. –272 с.

2. Енциклопедія для хлопців : для ст. шкіл. віку / авт.-упоряд. В. М. Петров. – К., 2001. – 572 с.

3. Загальна психологія : навч. посіб. / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська [та ін.]. – К., 2002. – 162 с.

4. Культура життєвого самовизначення. Ч. ІІ. Середня школа : метод. посіб. / наукове керівництво та редакція І. Д. Звєрєвої. – К, 2003. – С. 86–97 (автор О. В. Безпалько).

5. Найк А. Практическая психология для девочек, или Как относиться к себе и мальчикам / А. Найк. – М., 1997. – 458 с.

6. Прутченков А. С. Школа жизни : метод. разработки соц.-психол. тренингов / А. С. Прутченков. – М., 2000. – 246 с.

7. Снайдер Ди. Практическая психология для подростков, или Как найти свое место в жизни / Ди Снайдер. – М., 2000. – 384 с.

8. Тітовець Ю. А. Порадник для юних / Ю. А. Тітовець. – Львів : Афіша, 2004. – 96 с.

9. Фельдштейн Д. И. Психология развития человека как личности : в 2-х т., т.1. / Д. И. Фельдштейн. – М. : МПСИ, МОЄК, 2005. – 568 с.

ІНФОРМАЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГА

ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ ТА ОСОБИСТІСТЬ ЛЮДИНИ

Про кожного з нас можна сказати дуже багато, але передусім те, що кожний – це особистість. Людина не народжується особистістю, вона стає нею поступово; і цей процес триває довгі роки. Давайте розберемося в тому, що ми розуміємо під словом «особистість» і як відбувається процес її формування. Для цього необхідно насамперед з’ясувати, ким, якщо не особистістю, народжується людина.

Людина з’являється на світ повноправним членом суспільства і з народження, на відміну від тварин, яких іменують особинами, називається індивідом, тобто одиничним представником людського роду. Уже з першого дня життя людина має індивідуальні особливості (розріз очей, довжину тулуба, колір шкіри тощо). Але чи можна говорити про особистість новонародженого? Звичайно, ні, тому що особистість – це продукт розвитку індивіда в суспільстві. Для того, щоб індивід став особистістю, потрібен не тільки час, а й, насамперед, інші люди, суспільство, оскільки саме зв’язок «людина-суспільство» і формує особистість. Відомо кілька випадків, коли діти, котрі були вигодувані тваринами, не мали можливості спілкуватися з іншими людьми. Наслідки цього – дуже трагічні, оскільки такі діти, після того як їх знаходили і привчали жити серед людей, так і не змогли опанувати навичок, якими володіє навіть п’ятирічна дитина. Кожна людина як одинична природна істота – це індивід; але така характеристика, звичайно, неповна, оскільки не дає уявлення про реальну людину: якою вона є в сім’ї, суспільстві, що відчуває, як мислить, чого прагне. Живучи в суспільстві, кожна людина набуває особливих якостей, що в сукупності формують її особистість.

Людину як індивіда характеризують її вік, зовнішність, статева належність. Як особистість її розглядають у системі взаємин, що складаються в неї з іншими людьми: яке місце посідає серед ровесників, як поводиться з іншими, які має переконання тощо.

Отже, особистість – це людина, яка має свої індивідуальні особливості, котра пізнає і перетворює навколишній світ і займає певне місце серед інших людей в суспільстві.

Для того, щоб зрозуміти, що становить собою кожна людина як особистість, необхідно відповісти на три основні запитання:

- що її цікавить? (це запитання насамперед про інтереси та уподобання людини);

- що вона може? (це запитання про здібності та можливості людини);

- якою вона є? (це запитання про риси характеру людини).

Як бачимо, особистість кожної людини має сукупність рис і особливостей, яка властива лише їй, утворює її індивідуальність. Це підтвердили ви самі, створивши символічні піраміди з гранями вашої особистості.

Індивідуальність – це поєднання особливостей людини, що утворюють її своєрідність, відмінність від інших людей.

Індивідуальність людини виявляється в рисах характеру, звичках, інтересах, особливостях мислення, мові, фантазіях тощо. Особистість людини неповторна у своїй індивідуальності. На земній кулі немає двох людей з однаковим поєднанням індивідуальних особливостей. Індивідуальна кожна людина, але індивідуальність одних виявляється яскраво, інших – малопомітно.

Індивідуальність людини може яскраво заявити про себе в інтелектуальній, емоційній, вольовій сферах, а може – відразу в усіх. Поняття «особистість» та «індивідуальність» не тотожні, але тісно взаємопов’язані. Багато особливостей людини (пам’ять, мислення, звички) є якостями її індивідуальності, а не характеристиками особистості, оскільки вони не важливі для тих груп, членом яких є людина. Особистісні лише ті індивідуальні якості, які важливі у системі взаємостосунків з іншими людьми. Наприклад, сміливість і рішучість як риси індивідуальності хлопця не будуть характеристиками його особистості доти, поки він не проявить їх, захищаючи слабшого чи здійснюючи інший сміливий вчинок.

Досить образно сказав у своєму вірші про індивідуальність український поет

Василь Симоненко.

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні,

Більше такого не буде.

Завтра, на цій Землі,

Інші ходитимуть люди,

Інші любитимуть люди:

Добрі, ласкаві і злі,

Але такого не буде –

Єдиний ти на Землі!

СЛОВО ДО БАТЬКІВ

Шановні батьки!

Ваш син (донька) вже підліток. Саме в цей період життя формуються основні якості особистості, прояви її індивідуальності. Тому допоможіть їй в цій нелегкій справі. Поважайте інтереси вашої дитини, підтримуйте її починання, не критикуйте через невдачі, не сваріть через негативні звички та риси

характеру, а переконуйте, чому їх слід позбутися. Пам’ятайте, що ваша дитина тільки вчиться життю і в неї ще немає тієї мудрості, яку ви набули з роками. Сприймайте спокійно спроби самовираження вашої дитини в одязі, манері спілкування та поведінці. Тактовно підказуйте їй, як це краще зробити, щоб підкреслити особливості її індивідуальності. Поважайте особистість у вашій дитині, тоді й вона поважатиме вас та інших людей.

 

РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

 


Download
Заняття з учнями 8 класу "Спецкурс "Торгівля людьми"
РОЗУМІТИ СЕБЕ 8 кл.docx
Microsoft Word Document 25.4 KB